Inkoopmanager

Article placed on
Inkoopmanager

 

De functie

Bij van der Ven Auto’s zijn wij op zoek naar een inkoopmanager die onze ambitie kan vertalen naar keiharde cijfers. Excellente klantloyaliteit en een hoge klanttevredenheid zijn de ‘keys to succes’ voor deze functie. Heb jij ervaring als teammanager binnen een commerciële organisatie waarbij je het verschil kunt maken met klanten en ben je een echte people manager met uitstekende coaching vaardigheden? Dan zijn wij op zoek naar jou!

 

Inkoopmanager bij Van der Ven:

  • Zorgen voor de dagelijkse operationele aansturing van een groep van 4 auto inkopers;
  • Coachen en trainen van het team om optimale resultaten te realiseren;
  • Bewaken en creëren van een goede werksfeer en samenwerking;
  • Sturen op basis van meetbare KPI’s;
  • Verzorgen en analyseren van operationele rapportages en het ondernemen van de benodigde acties;
  • Je weet conclusies uit data-analyse op een slimme wijze om te zetten naar praktische instructies voor je team;
  • Verantwoordelijkheid dragen voor de kwaliteitsnormen op het gebied van klanttevredenheid.
  •  

    De werkzaamheden:

    Excellente klantloyaliteit en hoge klanttevredenheid bereik je niet zomaar. Dat doe je met elkaar. Als inkoopmanager vervul je een kartrekkersrol. Vanuit jouw expertise en analytisch inzicht weet jij het beste uit je team te halen en breng jij onze inkoopstrategie naar een hoger level. Jij zorgt voor de dagelijkse operationele leiding ‘op de vloer’ door middel van coaching, begeleiding en aansturing van je eigen team met als doel ons targets en ambities te verwezenlijken. Hierbij ben je hard op de inhoud en zacht op de relatie. Flexibiliteit, ruime beschikbaarheid en hands-on mentaliteit is een vereiste. Van de inkoopmanager wordt verwacht dat hij/zij flexibel is in je beschikbaarheid en dat werken op zaterdag en/of avond onderdeel van de functie zal zijn.

     

    Wie ben jij?

    • Je bent commercieel en servicegericht;
    • Je bent goed in staat om de dagelijkse operatie effectief te laten verlopen;
    • Je weet wat het betekent om verantwoordelijkheid te dragen;
    • Je hebt de wil om een intrinsieke bijdrage te leveren aan het resultaat van ons bedrijf;
    • Je hebt de passie om je team te begeleiden bij hun persoonlijke ontwikkeling.
    •  

      Verder voldoe je aan de onderstaande eisen:

    • Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
    • Minimaal 3 jaar ervaring als manager of teamleider in een klantcontactcenter;
    • Je bent klantgericht en commercieel;
    • Je bent een people manager en in staat om variaties te hanteren in je leiderschapsstijl;
    • Je hebt uitstekende organisatorische vaardigheden;
    • Je bent in het bezit van coaching vaardigheden;
    • Je hebt analytisch vermogen;
    • Je beschikt over goede spreek- en schrijfvaardigheid in de Nederlandse en Engelse taal;
    • Je bent hands-on en beschikt over een accurate werkhouding.
    •  

      Bedrijfsomschrijving

      Van der Ven Autorecycling B.V. is een professioneel fullservice bedrijf in de Automotive branche. Wij zijn toonaangevend op het gebied van duurzame autorecycling op landelijk niveau en daarbuiten. Hiervoor hebben wij dan ook diverse certificeringen en erkenningen in ontvangst mogen nemen. Zo stimuleert Van der Ven Autorecycling het ‘groen’ en betaalbaar alternatief repareren door het internationaal uitleveren van gebruikte carrosserie- en technische kwaliteitsonderdelen. Deze onderdelen worden gedemonteerd van onze demontageauto’s. Daarnaast hebben wij sinds 2019 onze auto parts selfservice genaamd Venyard. Hier worden onderdelen tegen lage prijzen verkocht. De klant dient zelf zijn onderdelen te demonteren. Dit concept is uniek in Nederland! Tot slot verkopen wij Occasions, Schadeauto’s en bieden wij diverse oplossingen aan voor de Export van voertuigen.

      Geïnteresseerd?

      Voel jij je aangesproken als onze nieuwe collega? Dan dagen we je graag uit! Stuur jouw CV en motivatie naar werk@venauto.nl

       

« Terug